吉勒杜恩特症候群

IF 0.5 4区 心理学 Q4 CLINICAL NEUROLOGY
Maximilian Kleimaker, Alexander Kleimaker, Christian Beste, Soyoung Q. Park, A. Münchau
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引用次数: 3

摘要

摘要抽动秽语综合征是一种常见的、多方面的神经精神障碍,其特征是多发性运动和发声抽搐。尽管已经记录了许多神经解剖学和神经生理学的特殊性,但没有一般的概念或总体理论来解释抽动秽语综合征的病理生理学。考虑到抽动之前的先兆冲动和抽动秽语综合征感觉运动过程的改变,“事件编码理论”(TEC)似乎是一个有吸引力的框架。TEC假设感知和动作被绑定在一起,并使用相同的神经代码进行编码,以形成所谓的“事件文件”。根据感知和动作之间绑定的强度,事件文件特征的部分重复可能会导致成本增加,因为现有的事件文件需要重新配置。这被称为“部分重复成本”,在抽动秽语患者中似乎会增加。这表示Tourette中“事件文件”中的绑定更强。
本文章由计算机程序翻译,如有差异,请以英文原文为准。
Gilles de la Tourette Syndrome
Abstract. Gilles de la Tourette syndrome is a common, multifaceted neuropsychiatric disorder characterized by multiple motor and vocal tics. Although numerous neuroanatomical and neurophysiological particularities have been documented, there is no general concept or overarching theory to explain the pathophysiology of Tourette syndrome. Given the premonitory urges that precede tics and the altered sensorimotor processing in Tourette syndrome, the “Theory of Event Coding” (TEC) seems to be an attractive framework. TEC assumes that perceptions and actions are bound together and encoded using the same neural code to form so-called “event files.” Depending on the strength of the binding between perception and action, partial repetition of features of an event file can lead to increasing cost because existing event files need to be reconfigured. This is referred to as “partial repetition costs”, which appear to be increased in Tourette patients. This indicates stronger binding within “event files” in Tourette.
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来源期刊
Zeitschrift Fur Neuropsychologie
Zeitschrift Fur Neuropsychologie CLINICAL NEUROLOGY-PSYCHOLOGY
CiteScore
1.00
自引率
25.00%
发文量
17
期刊介绍: In der Zeitschrift für Neuropsychologie werden aktuelle Forschungsergebnisse sowie Reviewartikel aus dem Bereich der experimentellen und klinischen Neuropsychologie sowie angrenzender Gebiete (z.B. Biologische Psychologie, Neurologie, Neuropsychiatrie, Neuropsychopharmakologie, Rehabilitationspsychologie) publiziert. Die Beiträge sollen gleichgewichtet sowohl die human- und tierexperimentelle Grundlagenforschung, als auch die klinische Forschung und die klinische Praxis berücksichtigen. Der klinische Schwerpunkt liegt auf der Diagnostik und Rehabilitation von kognitiven und affektiven Störungen, wie z.B. von Aufmerksamkeit, Gedächtnis, Planen und Problemlösen, Sensomotorik, Wahrnehmung, Emotionalität und Sozialverhalten.
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