{"title":"Dupuytren挛缩症(Dupuytren's挛缩)的细胞内“纤维状长间距”胶原蛋白","authors":"J.M. Gokel , G. Hübner","doi":"10.1016/S0005-8165(77)80096-6","DOIUrl":null,"url":null,"abstract":"<div><p>Fine structural analysis of 21 surgically removed specimens of Morbus Dupuytren (Dupuytren's contracture) in the cells of the <em>proliferative phase</em> revealed spindle-shaped or round, periodic banded structures of 1–1.5 μm size. These intracellular structures are surrounded by trilaminar membranes of 45 Å continuous with membranes of the endoplasmic reticulum. The periodic banded structures display a light-dark pattern of 750–900 Å and resemble with respect to periodicity and general morphology “fibrous long spacing” collagen. To date, \"fibrous long spacing\" collagen in human tissue has only been observed in the extracellular space, both in normal and pathologic conditions. Its formal pathogenesis is discussed.</p></div><div><p>Bei der feinstrukturellen Untersuchung von 21 Operationspräparaten von Morbus Dupuytren wurden in den Zellen der <em>Proliferationsphase</em> spindelförmige bis runde, periodisch strukturierte Körper von 1–1.5 (μm Größe beobachtet. Diese intrazellulär gelegenen Körper sind von Membranen von 45 Å umgeben, die kontinuierlich in Membranen des endoplasmatischen Retikulums übergehen. Die periodisch strukturierten Körper zeigen ein regelmäßiges hell-dunkles Bandmuster mit einer Periodik von 750–900 Å und entsprechen sog. “fibrous long spacing”-Kollagen. Diese Kollagenform wurde bis jetzt unter normalen und krankhaften Bedingungen im menschlichen Gewebe nur extrazellulär beobachtet. Die formale Pathogenese dieser Kollagenform wird diskutiert.</p><p>The authors are pleased to acknowledge the expert technical assistance of Mrs. U. Fazekas, Miss B. Wojtek and Miss D. 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引用次数: 23
摘要
对21例手术切除的Dupuytren结节(Morbus Dupuytren’s挛缩)增生期细胞进行精细结构分析,发现1 ~ 1.5 μm大小的梭形或圆形周期性带状结构。这些细胞内结构被与内质网膜连续的45 Å三层膜包围。周期性带状结构显示750-900 Å的明暗模式,类似于周期性和一般形态的“纤维状长间距”胶原。迄今为止,人体组织中的“纤维长间距”胶原蛋白仅在正常和病理条件下的细胞外空间中被观察到。讨论了其形式发病机制。Bei der feinstrkturellen Untersuchung von 21 Operationspräparaten von Morbus Dupuytren wurden in den Zellen der proliferation相位spindelförmige bis runde, periodisch struckturierte Körper von 1-1.5 (μm Größe beobachtet。Diese intrazellulär gelegenen Körper sind von membrane von 45 Å umgeben, die kontinuierlich in membrane des endoplasmatischen retickulums bergehen。Die periodisch struckturierten Körper zeigen ein regelmäßiges hell-dunkles Bandmuster mit iner Periodik von 750-900 Å and entsprechen sog。“纤维状的长间距”——胶原蛋白。在正常情况下,疾病与疾病之间的关系是正常的,在正常情况下,疾病与疾病之间的关系是正常的。致病性大肠杆菌病。作者很高兴感谢U. Fazekas女士、B. Wojtek小姐和D. m nsterer小姐的专家技术援助。
Intracellular “Fibrous Long Spacing” Collagen in Morbus Dupuytren (Dupuytren's Contracture)
Fine structural analysis of 21 surgically removed specimens of Morbus Dupuytren (Dupuytren's contracture) in the cells of the proliferative phase revealed spindle-shaped or round, periodic banded structures of 1–1.5 μm size. These intracellular structures are surrounded by trilaminar membranes of 45 Å continuous with membranes of the endoplasmic reticulum. The periodic banded structures display a light-dark pattern of 750–900 Å and resemble with respect to periodicity and general morphology “fibrous long spacing” collagen. To date, "fibrous long spacing" collagen in human tissue has only been observed in the extracellular space, both in normal and pathologic conditions. Its formal pathogenesis is discussed.
Bei der feinstrukturellen Untersuchung von 21 Operationspräparaten von Morbus Dupuytren wurden in den Zellen der Proliferationsphase spindelförmige bis runde, periodisch strukturierte Körper von 1–1.5 (μm Größe beobachtet. Diese intrazellulär gelegenen Körper sind von Membranen von 45 Å umgeben, die kontinuierlich in Membranen des endoplasmatischen Retikulums übergehen. Die periodisch strukturierten Körper zeigen ein regelmäßiges hell-dunkles Bandmuster mit einer Periodik von 750–900 Å und entsprechen sog. “fibrous long spacing”-Kollagen. Diese Kollagenform wurde bis jetzt unter normalen und krankhaften Bedingungen im menschlichen Gewebe nur extrazellulär beobachtet. Die formale Pathogenese dieser Kollagenform wird diskutiert.
The authors are pleased to acknowledge the expert technical assistance of Mrs. U. Fazekas, Miss B. Wojtek and Miss D. Münsterer.