Individualized treatment of differentiated thyroid cancer: The value of surgery in combination with radioiodine imaging and therapy - A German position paper from Surgery and Nuclear Medicine.

IF 1 4区 医学 Q4 RADIOLOGY, NUCLEAR MEDICINE & MEDICAL IMAGING
M. Schmidt, P. Bartenstein, J. Bucerius, M. Dietlein, A. Drzezga, K. Herrmann, C. Lapa, K. Lorenz, T. Musholt, J. Nagarajah, C. Reiners, C. Sahlmann, M. Kreissl
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引用次数: 8

Abstract

A consensus statement about indications for post-surgical radioiodine therapy (RIT) in differentiated thyroid cancer patients (DTC) was recently published by the European Thyroid Association (ETA) 1. This publication discusses indications for RIT on the basis of an individual risk assessment. Many of the conclusions of this consensus statement are well founded and accepted across the disciplines involved. However, especially from the perspective of nuclear medicine, as the discipline responsible for indicating and executing RIT, some of the recommendations may require further clarification with regard to their compatibility with established best practice and national standards of care. Assessment of the indications for RIT is strongly dependent on the weighing up of benefits and risks. On the basis of longstanding clinical experience in nuclear medicine, RIT represents a highly specific precision medicine procedure of proven efficacy with a favorable side-effect profile. This distinguishes RIT significantly from other adjuvant oncological therapies and has resulted in the establishment of this procedure as a usually well-tolerated, standard safety measure. With regard to its favorable risk/benefit ratio, this procedure should not be unnecessarily restricted, in the interest of offering reassurance to the patients. Both patients' interests and regional/national differences need to be taken into account. We would therefore like to comment on the recent consensus from the perspective of authors and to provide recommendations based on the respective published data.
分化型甲状腺癌的个体化治疗:手术结合放射性碘成像和治疗的价值——来自外科和核医学的德国立场文件。
最近,欧洲甲状腺协会(ETA)发表了一份关于分化型甲状腺癌(DTC)术后放射性碘治疗(RIT)适应症的共识声明1。本出版物在个人风险评估的基础上讨论了RIT的适应症。这一共识声明的许多结论都是有充分根据的,并被所涉及的学科所接受。然而,特别是从核医学的角度来看,作为负责指示和执行RIT的学科,一些建议可能需要进一步澄清,以确定它们是否符合既定的最佳做法和国家护理标准。RIT适应症的评估在很大程度上取决于对益处和风险的权衡。根据核医学的长期临床经验,RIT代表了一种高度特异性的精确医学程序,已被证明有效且副作用良好。这将RIT与其他辅助肿瘤治疗明显区分开来,并导致RIT作为一种通常耐受良好的标准安全措施的建立。考虑到其有利的风险/收益比,为了给患者提供保证,不应不必要地限制该程序。患者的利益和地区/国家的差异都需要考虑。因此,我们想从作者的角度对最近的共识进行评论,并根据各自发表的数据提出建议。
本文章由计算机程序翻译,如有差异,请以英文原文为准。
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来源期刊
CiteScore
1.70
自引率
13.30%
发文量
267
审稿时长
>12 weeks
期刊介绍: Als Standes- und Fachorgan (Organ von Deutscher Gesellschaft für Nuklearmedizin (DGN), Österreichischer Gesellschaft für Nuklearmedizin und Molekulare Bildgebung (ÖGN), Schweizerischer Gesellschaft für Nuklearmedizin (SGNM, SSNM)) von hohem wissenschaftlichen Anspruch befasst sich die CME-zertifizierte Nuklearmedizin/ NuclearMedicine mit Diagnostik und Therapie in der Nuklearmedizin und dem Strahlenschutz: Originalien, Übersichtsarbeiten, Referate und Kongressberichte stellen aktuelle Themen der Diagnose und Therapie dar. Ausführliche Berichte aus den DGN-Arbeitskreisen, Nachrichten aus Forschung und Industrie sowie Beschreibungen innovativer technischer Geräte, Einrichtungen und Systeme runden das Konzept ab. Die Abstracts der Jahrestagungen dreier europäischer Fachgesellschaften sind Bestandteil der Kongressausgaben. Nuklearmedizin erscheint regelmäßig mit sechs Ausgaben pro Jahr und richtet sich vor allem an Nuklearmediziner, Radiologen, Strahlentherapeuten, Medizinphysiker und Radiopharmazeuten.
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