{"title":"Cardiac rehabilitation after surgical and transcatheter valve replacement and repair","authors":"R. Nechwatal","doi":"10.5960/DZSM.2018.343","DOIUrl":null,"url":null,"abstract":"Valvular heart disease is not uncommon in Western countries with a prevalence of 2.5% and it increases with age to 13.3% in the 75 years and older group (28). It limits exercise capacity as well as daily activities and restricts quality of life. If necessary, surgical valve replacement or valve reconstruction are the surgical procedures of choice. In recent years interventional procedures such as TAVI and mitral clip have evolved both technically and procedurally thus increasing the number of interventions for specific patient populations. The reintegration and participation in daily life after valve surgery often represents a physical, psychological and not least social challenge. A first official recommendation for the rehabilitation of valve patients was published by Dr. Robert Michael Nechwatal Rehaklinik Heidelberg Königstuhl Fachklinik für HerzKreislauf , Gefäße und Lungenkrankheiten Kohlhof 6, 69117 Heidelberg : robert.nechwatal@ rehaklinik-koenigstuhl.de SCHLÜSSELwÖRTER: Rehabilitation, Herzklappen, Mortalität, Belastungskapazität, Lebensqualität KEY wORDS: Rehabilitation, Cardiac valve, Mortality, work Capacity, Quality Of Life › The benefits of rehabilitation following coronary artery surgery have been well documented but only three controlled trials following valve surgery with a total of 295 patients have been published to date. These studies have demonstrated similar benefits from exercise training with an increase in VO 2 or work capacity at short term and up to 12 months after surgery. Insufficient data exist about a rise in quality of life (QOL) and about return to work which tended only to be facilitated. A multidisciplinary rehabilitation program should be offered for patients undergoing valve surgery. Besides exercise training and psychological counseling patients should be educated about anticoagulation, including drug interaction and self-management if appropriate, about the recognition of important symptoms and about the elements of a healthy lifestyle. › In TAvI patients, several well designed and controlled trials show that rehabilitation in these elderly patients with higher comorbidities is safe and leads to improvement of exercise capacity and improvement in disability favoring home discharge with more independent life at home. › Further research is needed in patients after cardiac valve surgery to address the question of mortality benefits, as well as quality of life, cost effectiveness and return to work. › Trotz langjähriger Erfahrung und Praxis in der Rehabilitation von Patienten nach operativer Korrektur von Herzklappenfehlern liegen nur wenig kontrollierte Studien bei diesem Patientenkollektiv vor. Bis 2018 wurden nur drei prospektive, randomisierte Studien mit kleiner Patientenzahl veröffentlicht. Hierbei zeigte sich eine Verbesserung der Belastungskapazität in Watt oder der maximalen Sauerstoffaufnahme mit quantitativ ähnlichem Zugewinn wie bei KHK-Patienten. Widersprüchliche Daten liegen zur Verbesserung der Lebensqualität vor, die in einer kontrollierten Studie nicht verbessert wurde. In neuerer Zeit finden sich mehrere retrospektive Studien, die für den Kombinationseingriff Klappenersatz + Bypass einen Überlebensvorteil nach Reha zeigen. Insgesamt fehlen Daten hinsichtlich Patientenedukation und psychologischen Interventionen, der sozialmedizinische Verlauf -“Return to work“wurde durch die Reha in einer Studie nur tendenziell verbessert. › Deutlich besser ist die Datenlage bei der Gruppe der älteren TAVI-Patienten mit gleichzeitiger Multimorbidität. Hier zeigt sich, dass ein Rehaprogramm die Belastbarkeit steigern und die Entlassung in die häusliche Umgebung und die Vermeidung von Pflege fördern kann. Reha hilft dabei die körperliche Unabhängigkeit, Mobilität und funktionelle Belastungskapazität wiederzuerlangen und sollte daher in dieser Patientengruppe empfohlen werden. › Es gibt zu wenige Outcome-Studien nach Klappenersatz und Rehabilitationsbehandlung. Weitere prospektive Studien insbesondere zur Mortalität, Lebensqualität, Kosteneffektivität und beruflicher Wiedereingliederung sind notwendig. August 2018","PeriodicalId":50591,"journal":{"name":"Deutsche Zeitschrift fur Sportmedizin","volume":null,"pages":null},"PeriodicalIF":0.0000,"publicationDate":"2018-09-01","publicationTypes":"Journal Article","fieldsOfStudy":null,"isOpenAccess":false,"openAccessPdf":"","citationCount":"3","resultStr":null,"platform":"Semanticscholar","paperid":null,"PeriodicalName":"Deutsche Zeitschrift fur Sportmedizin","FirstCategoryId":"1085","ListUrlMain":"https://doi.org/10.5960/DZSM.2018.343","RegionNum":0,"RegionCategory":null,"ArticlePicture":[],"TitleCN":null,"AbstractTextCN":null,"PMCID":null,"EPubDate":"","PubModel":"","JCR":"Q3","JCRName":"Health Professions","Score":null,"Total":0}
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Abstract
Valvular heart disease is not uncommon in Western countries with a prevalence of 2.5% and it increases with age to 13.3% in the 75 years and older group (28). It limits exercise capacity as well as daily activities and restricts quality of life. If necessary, surgical valve replacement or valve reconstruction are the surgical procedures of choice. In recent years interventional procedures such as TAVI and mitral clip have evolved both technically and procedurally thus increasing the number of interventions for specific patient populations. The reintegration and participation in daily life after valve surgery often represents a physical, psychological and not least social challenge. A first official recommendation for the rehabilitation of valve patients was published by Dr. Robert Michael Nechwatal Rehaklinik Heidelberg Königstuhl Fachklinik für HerzKreislauf , Gefäße und Lungenkrankheiten Kohlhof 6, 69117 Heidelberg : robert.nechwatal@ rehaklinik-koenigstuhl.de SCHLÜSSELwÖRTER: Rehabilitation, Herzklappen, Mortalität, Belastungskapazität, Lebensqualität KEY wORDS: Rehabilitation, Cardiac valve, Mortality, work Capacity, Quality Of Life › The benefits of rehabilitation following coronary artery surgery have been well documented but only three controlled trials following valve surgery with a total of 295 patients have been published to date. These studies have demonstrated similar benefits from exercise training with an increase in VO 2 or work capacity at short term and up to 12 months after surgery. Insufficient data exist about a rise in quality of life (QOL) and about return to work which tended only to be facilitated. A multidisciplinary rehabilitation program should be offered for patients undergoing valve surgery. Besides exercise training and psychological counseling patients should be educated about anticoagulation, including drug interaction and self-management if appropriate, about the recognition of important symptoms and about the elements of a healthy lifestyle. › In TAvI patients, several well designed and controlled trials show that rehabilitation in these elderly patients with higher comorbidities is safe and leads to improvement of exercise capacity and improvement in disability favoring home discharge with more independent life at home. › Further research is needed in patients after cardiac valve surgery to address the question of mortality benefits, as well as quality of life, cost effectiveness and return to work. › Trotz langjähriger Erfahrung und Praxis in der Rehabilitation von Patienten nach operativer Korrektur von Herzklappenfehlern liegen nur wenig kontrollierte Studien bei diesem Patientenkollektiv vor. Bis 2018 wurden nur drei prospektive, randomisierte Studien mit kleiner Patientenzahl veröffentlicht. Hierbei zeigte sich eine Verbesserung der Belastungskapazität in Watt oder der maximalen Sauerstoffaufnahme mit quantitativ ähnlichem Zugewinn wie bei KHK-Patienten. Widersprüchliche Daten liegen zur Verbesserung der Lebensqualität vor, die in einer kontrollierten Studie nicht verbessert wurde. In neuerer Zeit finden sich mehrere retrospektive Studien, die für den Kombinationseingriff Klappenersatz + Bypass einen Überlebensvorteil nach Reha zeigen. Insgesamt fehlen Daten hinsichtlich Patientenedukation und psychologischen Interventionen, der sozialmedizinische Verlauf -“Return to work“wurde durch die Reha in einer Studie nur tendenziell verbessert. › Deutlich besser ist die Datenlage bei der Gruppe der älteren TAVI-Patienten mit gleichzeitiger Multimorbidität. Hier zeigt sich, dass ein Rehaprogramm die Belastbarkeit steigern und die Entlassung in die häusliche Umgebung und die Vermeidung von Pflege fördern kann. Reha hilft dabei die körperliche Unabhängigkeit, Mobilität und funktionelle Belastungskapazität wiederzuerlangen und sollte daher in dieser Patientengruppe empfohlen werden. › Es gibt zu wenige Outcome-Studien nach Klappenersatz und Rehabilitationsbehandlung. Weitere prospektive Studien insbesondere zur Mortalität, Lebensqualität, Kosteneffektivität und beruflicher Wiedereingliederung sind notwendig. August 2018
心脏瓣膜病在西方国家并不罕见,患病率为2.5%,随着年龄的增长,在75岁及以上人群中,患病率上升至13.3%(28)。它限制了运动能力和日常活动,并限制了生活质量。如有必要,可选择外科瓣膜置换术或瓣膜重建术。近年来,诸如TAVI和二尖瓣夹等介入手术在技术和程序上都有了发展,从而增加了针对特定患者群体的干预数量。瓣膜手术后的重新融入和参与日常生活往往代表着身体、心理和社会的挑战。关于瓣膜患者康复的第一个官方建议由Robert Michael Nechwatal Rehaklinik Heidelberg博士发表Königstuhl Fachklinik f r HerzKreislauf, Gefäße und Lungenkrankheiten Kohlhof 6,69117海德堡:Robert。康复,Herzklappen, Mortalität, Belastungskapazität, Lebensqualität关键词:康复,心脏瓣膜,死亡率,工作能力,生活质量冠状动脉手术后康复的益处已经得到了很好的记录,但迄今为止,只有三个瓣膜手术后的对照试验,共有295名患者被发表。这些研究表明,在短期和术后12个月内,运动训练对VO 2或工作能力的提高也有类似的好处。关于生活质量的提高和重返工作岗位的数据不足,而重返工作岗位往往只需要提供便利。对于接受瓣膜手术的患者,应提供多学科的康复方案。除了运动训练和心理咨询外,还应该对患者进行抗凝教育,包括药物相互作用和适当的自我管理,了解重要症状的识别以及健康生活方式的要素。在TAvI患者中,几项设计良好的对照试验表明,对这些有较高合并症的老年患者进行康复治疗是安全的,并且可以改善运动能力和改善残疾,有利于出院后在家中更独立地生活。需要对心脏瓣膜手术后的患者进行进一步的研究,以解决死亡率效益、生活质量、成本效益和重返工作岗位的问题。[j] [Trotz] langjähriger康复治疗与临床实践[j] .临床治疗与康复研究[j] .临床治疗与康复研究[j]。他于2018年完成了一项前瞻性研究,《临床临床研究》veröffentlicht。研究方向:1 .研究方向:1 .研究方向:1 .研究方向:1 .研究方向:1 .研究方向:1 .研究方向:1。widerspr chliche Daten liegen zur Verbesserung der Lebensqualität vor, die in iner control .研究夜间verbessert wurde。在neuerer Zeit finden sich mehrere回顾性的学生,die r den combbinationseingriff Klappenersatz + Bypass einen Überlebensvorteil nach Reha zeigen。“重返工作岗位”的临床研究与临床应用[j] .临床研究与临床应用。›Deutlich besser ist die Datenlage bei der Gruppe der älteren TAVI-Patienten mit gleichzeitiger Multimorbidität。他们的身高是,在康复计划中,他们的身高是在康复计划中,他们的身高是在康复计划中,他们的身高是在康复计划中,他们的身高是在康复计划中,他们的身高是在康复计划中,他们的身高是在康复计划中,他们的身高是在康复计划中,他们的身高是在康复计划中,他们的身高是在康复计划中,他们的身高是在康复计划中,他们的身高是在康复计划中。Reha hilft dabei die körperliche Unabhängigkeit, Mobilität and funktionelle Belastungskapazität wiederzuerlangen和solte父亲在er患者组的工作。›研究结果:学生nach Klappenersatz和康复治疗。我们未来的学生将会在这里学习Mortalität, Lebensqualität, Kosteneffektivität和beruflicher Wiedereingliederung sind not enddig。2018年8月
期刊介绍:
The Deutsche Zeitschrift fuer Sportmedizin - German Journal of Sports Medicine has been
founded in 1951 and is dedicated to the biomedical science and clinical practice of Sports
Medicine and its border fields which investigate the influence of exercise, physical training
and sports as well as lack of exercise to healthy and sick people of all age-groups, related to
prevention, diagnosis, therapy, rehabilitation and physical training.
Manuscripts which deal with actual scientific and medical findings, new hypotheses, actual
controversies and problems in real life will be published. Possible Topics are physiology
and pathophysiology of exercise, medical and biological findings, the medical therapy of
exercise-related medical problems, epidemiology of sedentary lifestyle and related
disorders, therapy of sports injuries - especially the conservative postoperative treatment
of injuries -, medical training and rehabilitation medicine, as well as special social,
cultural, psychological and special science-related aspects of the entire scientific field.