[Local recurrence of iodine refractory thyroid cancers. Surgical therapy options for larynx and trachea infiltration].

IF 1 4区 医学 Q4 RADIOLOGY, NUCLEAR MEDICINE & MEDICAL IMAGING
Nuklearmedizin-nuclear Medicine Pub Date : 2021-08-01 Epub Date: 2021-05-25 DOI:10.1055/a-1475-3638
Heinrich Fuerst, Thomas Negele, Nikolaos Tsalos, Andreas Fertl, Markus Suckfüll, Andrei Todica, Peter Bartenstein
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引用次数: 0

Abstract

Aim:  Local recurrence of thyroid carcinomas can result in tumor infiltration in the lower region of the larynx. Since these tumors typically no longer store iodine, treatment options are greatly limited. The present study describes our experience with laryngo-tracheal resection of such cases of local recurrence.

Materials and methods:  From July 2019 to November 2020, we treated five patients with malignant infiltration of the trachea and larynx due to local recurrence of a thyroid carcinoma. We performed laryngo-tracheal resection with end-to-end anastomosis in four patients and frontolateral partial laryngectomy in one patient.

Results:  The median length of hospital stay was 6 days (5-14). An R0 resection was performed in two patients. Problems with the anastomosis or bilateral recurrent laryngeal nerve paralysis was not seen in any of the patients. One patient had to be reintubated on the second postoperative day due to lung failure. He was able to be extubated after five days.

Conclusion:  High tracheal resection with partial resection of the larynx was able to be performed with minimal risk. Although radical resections are rare, they expand oncological treatment options in the case of local recurrence of thyroid carcinomas that are iodine-refractory. High tracheal resection could be part of the oncological treatment spectrum in the case of local recurrence of thyroid carcinomas that no longer store iodine.

碘难治性甲状腺癌局部复发。喉部和气管浸润的手术治疗选择。
目的:甲状腺癌局部复发可导致肿瘤向喉下部浸润。由于这些肿瘤通常不再储存碘,治疗选择非常有限。本研究描述了我们的经验,喉气管切除这类病例的局部复发。材料与方法:2019年7月至2020年11月,我们治疗了5例甲状腺癌局部复发致气管喉恶性浸润患者。我们对4例患者行端对端吻合喉气管切除术,1例患者行额侧部分喉切除术。结果:中位住院时间为6天(5 ~ 14天)。2例患者行R0切除术。所有患者均未见吻合或双侧喉返神经麻痹的问题。1例患者因肺衰竭在术后第二天再次插管。五天后,他可以拔管了。结论:气管高位切除并部分切除喉部的手术风险很小。虽然根治性切除是罕见的,但在碘难治性甲状腺癌局部复发的情况下,它们扩大了肿瘤治疗的选择。高气管切除可能是局部复发的甲状腺癌不再储存碘的情况下的肿瘤治疗谱的一部分。
本文章由计算机程序翻译,如有差异,请以英文原文为准。
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来源期刊
CiteScore
1.70
自引率
13.30%
发文量
267
审稿时长
>12 weeks
期刊介绍: Als Standes- und Fachorgan (Organ von Deutscher Gesellschaft für Nuklearmedizin (DGN), Österreichischer Gesellschaft für Nuklearmedizin und Molekulare Bildgebung (ÖGN), Schweizerischer Gesellschaft für Nuklearmedizin (SGNM, SSNM)) von hohem wissenschaftlichen Anspruch befasst sich die CME-zertifizierte Nuklearmedizin/ NuclearMedicine mit Diagnostik und Therapie in der Nuklearmedizin und dem Strahlenschutz: Originalien, Übersichtsarbeiten, Referate und Kongressberichte stellen aktuelle Themen der Diagnose und Therapie dar. Ausführliche Berichte aus den DGN-Arbeitskreisen, Nachrichten aus Forschung und Industrie sowie Beschreibungen innovativer technischer Geräte, Einrichtungen und Systeme runden das Konzept ab. Die Abstracts der Jahrestagungen dreier europäischer Fachgesellschaften sind Bestandteil der Kongressausgaben. Nuklearmedizin erscheint regelmäßig mit sechs Ausgaben pro Jahr und richtet sich vor allem an Nuklearmediziner, Radiologen, Strahlentherapeuten, Medizinphysiker und Radiopharmazeuten.
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