肩锁关节动态不稳定:急性AC关节分离的新分类。

IF 0.5 Q4 ORTHOPEDICS
Natascha Kraus, Carmen Hann, Christian Gerhardt, Markus Scheibel
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引用次数: 25

摘要

背景:急性肩锁(AC)脱位是根据Rockwood (RW)分类的。虽然具有临床相关性,但动态水平平移(DHT)并未列入该分类或常用的临床评估工具中。本研究的目的是(a)评估垂直和水平AC关节不稳定,并评估其在连续患者组中的联合发生和临床表现,以及(b)建立急性AC关节脱位的新分类。方法:连续纳入61例患者( 女性7例, 男性54例),平均年龄34.5岁(18.9 ~ 60.1岁)。所有患者均接受创伤后临床- taft评分(TF),肩锁关节不稳定性评分(ACJI),恒定评分(CS),主观肩值(SSV)和放射学(双侧前后应力和双侧Alexander视图)评估。结果:根据RW分型,AC脱位出现如下类型:I型8例(13.1%),II型9例(14.8%),III型22例(36.1%),v型22例(36.1%)。根据临床和影像学结果,提出了一种新的分类:I型不稳定仅表现为部分垂直位移(≤30%喙锁骨距离[CCD]), II型为完全垂直位移(>30% CCD)。如双侧Alexander视图所示,I型和II型进一步分为无或部分DHT (A)和完全DHT (B)。结论:DHT可出现在低程度的不稳定性中,在创伤后情况下导致较差的临床效果。
本文章由计算机程序翻译,如有差异,请以英文原文为准。

Dynamic instability of the acromioclavicular joint: A new classification for acute AC joint separation.

Dynamic instability of the acromioclavicular joint: A new classification for acute AC joint separation.

Dynamic instability of the acromioclavicular joint: A new classification for acute AC joint separation.

Background: Acute acromioclavicular (AC) dislocation is classified according to Rockwood (RW). Although of clinical relevance, dynamic horizontal translation (DHT) is not listed in this classification or in frequently used clinical evaluation tools. The aim of this study was (a) to evaluate vertical and horizontal AC joint instabilities and assess their combined occurrence and clinical appearance in a consecutive group of patients, as well as (b) to develop a new classification of acute AC joint dislocation.

Method: A consecutive group of 61 patients (seven female, 54 male) with a mean age of 34.5 years (18.9-60.1) were included in the study. All patients underwent posttraumatic clinical-Taft Score (TF), Acromioclavicular Joint Instability Score (ACJI), Constant Score (CS), Subjective Shoulder Value (SSV)-and radiological (bilateral anteroposterior stress and bilateral Alexander views) evaluation.

Results: According to the RW classification, the following AC dislocations were present: eight (13.1%) type I, nine (14.8%) type II, 22 (36.1%) type III, and 22 (36.1%) type V. Based on the clinical and radiographic results, a new classification is proposed: Type I instabilities show only a partial vertical displacement (≤30% coracoclavicular distance [CCD]) and type II a complete vertical displacement (>30% CCD). Both type I and II are further graded into none or partial (A) and complete DHT (B) as seen on bilateral Alexander views.

Conclusion: DHT can be found in low-grade instabilities and lead to inferior clinical results in the posttraumatic situation.

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来源期刊
CiteScore
0.80
自引率
0.00%
发文量
38
期刊介绍: Zielsetzung der Zeitschrift Die Zeitschrift Obere Extremität widmet sich der Versorgung von Verletzungen, Verletzungsfolgen und Erkrankungen im Bereich des Schulter- und des Ellenbogengelenks. Frei eingereichte Originalien präsentieren Forschungsergebnisse aktueller Studien im Bereich der Schulter- und Ellenbogenchirurgie und fördern den wissenschaftlichen Austausch. Vielversprechende Studien, die derzeit durchgeführt werden, sind ebenso willkommen, wie Langzeitstudien, die bewährte Verfahren auf den Prüfstand stellen. Fallberichte beleuchten seltene Indikationen und schildern ungewöhnliche Behandlungsverläufe. Umfassende Übersichtsarbeiten zu einem aktuellen Schwerpunktthema sind das Kernstück jeder Ausgabe. Im Mittelpunkt steht gesichertes Wissen mit hoher Relevanz für die tägliche Arbeit in der Schulter- und Ellenbogenchirurgie. Zusätzlich wird in speziellen Rubriken über innovative Behandlungsmaßnahmen, Probleme in der Begutachtung, berufspolitische Entwicklungen und Kongressaktivitäten berichtet. Als gemeinsames Kommunikations- und Weiterbildungsforum für alle Chirurg*innen und Orthopäd*innen mit entsprechender Spezialisierung ist die Zeitschrift Obere Extremität zukunftsorientiert und schließt eine wichtige Lücke im orthopädisch-unfallchirurgischen Informationsangebot. Aims & scope The journal Obere Extremität (Upper Extremity) is dedicated to the treatment of injuries, consequences of injuries and diseases in the area of the shoulder and elbow joint. Freely submitted originals present research results of current studies in the field of shoulder and elbow surgery and promote scientific exchange. Promising studies that are currently being carried out are welcome, as are long-term studies that put proven procedures to the test. Case reports illuminate rare indications and describe unusual courses of treatment. Comprehensive reviews on a current focus topic are the core of each issue. The focus is on secured knowledge with high relevance for the daily work in shoulder and elbow surgery. In addition, special sections report on innovative treatment measures, problems in assessment, professional policy developments and congress activities. As a joint communication and further education forum for all surgeons and orthopaedic surgeons with appropriate specialisation, the journal Obere Extremität is future-oriented and closes an important gap in the orthopaedic trauma surgery information offer. Begutachtung / Peer Review Alle Beiträge, die bei der Zeitschrift Obere Extremität eingereicht werden (einschließlich der eingeladenen Manuskripte) durchlaufen ein Doppelblind-Peer-Review-Verfahren, an dem mindestens zwei unabhängige Experten beteiligt sind.--- All manuscripts submitted to the journal Obere Extremität (including invited manuscripts) undergo a double-blind peer review process involving at least two independent experts. Ethische Richtlinien / Best Practice Guidelines and Publication Ethics Die Zeitschrift Obere Extremität folgt den Richtlinien des Komitees für Publikationsethik (COPE). Autoren wird empfohlen, klinische Studien, die sie zur Veröffentlichung in Betracht ziehen, vor der Veröffentlichung in kostenlosen, öffentlichen Registern für klinische Studien (z.B. www.clinicaltrials.gov, http://clinicaltrials.ifpma.org, http://isrctn.org, www.germanctr.de/online-Register_de.html) zu registrieren. Die Register sind nach den Richtlinien des International Committee of Medical Journal Editors (ICMJE) zu genehmigen. Die Autor*innen sollten am Ende ihres Abstracts den Namen des Studienregisters und ihre Registriernummer für klinische Studien angeben. The journal Obere Extremität (Upper Extremity) follows the Committee of Publications Ethics (COPE) - Guidelines. Authors are recommended to register clinical trials they consider for publication in free, public clinical trial registries (e.g., www.clinicaltrials.gov, http://clinicaltrials.ifpma.org, http://isrctn.org, www.germanctr.de/online-Register_de.html) before publication. The registries are to be approved by the guidelines of the International Committee of Medical Journal Editors (ICMJE). Authors should include the name of the trial register and their clinical trial registration number at the end of their abstract. Deklaration von Helsinki / Declaration of Helsinki Alle zur Veröffentlichung eingereichten Manuskripte, die Ergebnisse von Studien an Proband*innen oder Patient*innen präsentieren, müssen gemäß den Autorenrichtlinien für Originalarbeiten der Deklaration von Helsinki entsprechen. All Manuscripts submitted for publication presenting results from studies on probands or patients must comply with the Declaration of Helsinki according to the author guidelines for original papers.
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