孤立性大结节骨折:何时进行保守治疗?基线研究。

IF 0.5 Q4 ORTHOPEDICS
Benedikt Schliemann, Lukas F Heilmann, Michael J Raschke, Helmut Lill, J Christoph Katthagen, Alexander Ellwein
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引用次数: 13

摘要

背景:本研究分析孤立性大结节(GT)骨折保守治疗的指征。对保守治疗失败的二次干预率也进行了评估。方法:回顾性分析2010年1月至2017年6月两个一级创伤中心临床数据库中孤立性GT骨折的数据。保守治疗的GT骨折根据病因、形态和初始移位量进行鉴定和细分。继发性手术干预被记录下来并细分为骨折相关干预和相关软组织病变干预。结果:我们确定了114例骨折。9例因患者拒绝手术或其合并症排除手术而被排除。其余105例患者中只有2例初始位移>3 mm。所有其他GT骨折(n = 103,98%)均未移位或仅轻微移位(0-3 mm)。39例(37%)骨折合并肩关节前脱位;17例(16.2%)患者在初次保守治疗后接受手术。17例患者中有4例出现继发性GT碎片移位。在所有其他病例中(76.5%),相关的软组织病变需要翻修手术。年轻、肩前脱位和伴随损伤是原发性保守治疗后翻修手术的危险因素。结论:肩关节脱位后需要更多的二次干预。手术最有可能用于相关的软组织病变,而不是继发性移位。因此,应通过详细的体格检查和磁共振成像来筛查GT骨折伴发的软组织损伤,以防止翻修手术。
本文章由计算机程序翻译,如有差异,请以英文原文为准。

Isolated fractures of the greater tuberosity: When are they treated conservatively?: A baseline study.

Isolated fractures of the greater tuberosity: When are they treated conservatively?: A baseline study.

Isolated fractures of the greater tuberosity: When are they treated conservatively?: A baseline study.

Background: This study analyzed the indications for conservative management of isolated greater tuberosity (GT) fractures. The rate of secondary interventions for failed conservative treatment was also assessed.

Methods: A retrospective data evaluation of isolated GT fractures was performed from the clinical database of two level-I trauma centers from January 2010 to June 2017. Conservatively treated GT fractures were identified and subdivided according to etiology, morphology, and amount of initial displacement. Secondary surgical interventions were recorded and subcategorized into fracture-associated interventions and interventions for associated soft tissue lesions.

Results: We identified 114 fractures. Nine cases were excluded because patients refused surgery or their comorbidities ruled it out. Only two of the remaining 105 patients had an initial displacement >3 mm. All other GT fractures (n = 103, 98%) were not displaced or only slightly displaced (0-3 mm). The fracture was associated with an anterior shoulder dislocation in 39 cases (37%); 17 patients (16.2%) underwent surgery after primary conservative treatment. Four of these 17 patients presented with a secondary displacement of the GT fragment. In all other cases (76.5%), an associated soft tissue lesion necessitated revision surgery. Young age, anterior shoulder dislocation, and concomitant injuries were risk factors for revision surgery after primary conservative treatment.

Conclusion: Secondary interventions are required more frequently after shoulder dislocation. Surgery is most likely required for associated soft tissue lesions rather than for secondary displacements. Thus, detailed physical examination and magnetic resonance imaging should be used to screen for concomitant soft tissue injuries accompanying GT fractures to prevent revision surgeries.

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来源期刊
CiteScore
0.80
自引率
0.00%
发文量
38
期刊介绍: Zielsetzung der Zeitschrift Die Zeitschrift Obere Extremität widmet sich der Versorgung von Verletzungen, Verletzungsfolgen und Erkrankungen im Bereich des Schulter- und des Ellenbogengelenks. Frei eingereichte Originalien präsentieren Forschungsergebnisse aktueller Studien im Bereich der Schulter- und Ellenbogenchirurgie und fördern den wissenschaftlichen Austausch. Vielversprechende Studien, die derzeit durchgeführt werden, sind ebenso willkommen, wie Langzeitstudien, die bewährte Verfahren auf den Prüfstand stellen. Fallberichte beleuchten seltene Indikationen und schildern ungewöhnliche Behandlungsverläufe. Umfassende Übersichtsarbeiten zu einem aktuellen Schwerpunktthema sind das Kernstück jeder Ausgabe. Im Mittelpunkt steht gesichertes Wissen mit hoher Relevanz für die tägliche Arbeit in der Schulter- und Ellenbogenchirurgie. Zusätzlich wird in speziellen Rubriken über innovative Behandlungsmaßnahmen, Probleme in der Begutachtung, berufspolitische Entwicklungen und Kongressaktivitäten berichtet. Als gemeinsames Kommunikations- und Weiterbildungsforum für alle Chirurg*innen und Orthopäd*innen mit entsprechender Spezialisierung ist die Zeitschrift Obere Extremität zukunftsorientiert und schließt eine wichtige Lücke im orthopädisch-unfallchirurgischen Informationsangebot. Aims & scope The journal Obere Extremität (Upper Extremity) is dedicated to the treatment of injuries, consequences of injuries and diseases in the area of the shoulder and elbow joint. Freely submitted originals present research results of current studies in the field of shoulder and elbow surgery and promote scientific exchange. Promising studies that are currently being carried out are welcome, as are long-term studies that put proven procedures to the test. Case reports illuminate rare indications and describe unusual courses of treatment. Comprehensive reviews on a current focus topic are the core of each issue. The focus is on secured knowledge with high relevance for the daily work in shoulder and elbow surgery. In addition, special sections report on innovative treatment measures, problems in assessment, professional policy developments and congress activities. As a joint communication and further education forum for all surgeons and orthopaedic surgeons with appropriate specialisation, the journal Obere Extremität is future-oriented and closes an important gap in the orthopaedic trauma surgery information offer. Begutachtung / Peer Review Alle Beiträge, die bei der Zeitschrift Obere Extremität eingereicht werden (einschließlich der eingeladenen Manuskripte) durchlaufen ein Doppelblind-Peer-Review-Verfahren, an dem mindestens zwei unabhängige Experten beteiligt sind.--- All manuscripts submitted to the journal Obere Extremität (including invited manuscripts) undergo a double-blind peer review process involving at least two independent experts. Ethische Richtlinien / Best Practice Guidelines and Publication Ethics Die Zeitschrift Obere Extremität folgt den Richtlinien des Komitees für Publikationsethik (COPE). Autoren wird empfohlen, klinische Studien, die sie zur Veröffentlichung in Betracht ziehen, vor der Veröffentlichung in kostenlosen, öffentlichen Registern für klinische Studien (z.B. www.clinicaltrials.gov, http://clinicaltrials.ifpma.org, http://isrctn.org, www.germanctr.de/online-Register_de.html) zu registrieren. Die Register sind nach den Richtlinien des International Committee of Medical Journal Editors (ICMJE) zu genehmigen. Die Autor*innen sollten am Ende ihres Abstracts den Namen des Studienregisters und ihre Registriernummer für klinische Studien angeben. The journal Obere Extremität (Upper Extremity) follows the Committee of Publications Ethics (COPE) - Guidelines. Authors are recommended to register clinical trials they consider for publication in free, public clinical trial registries (e.g., www.clinicaltrials.gov, http://clinicaltrials.ifpma.org, http://isrctn.org, www.germanctr.de/online-Register_de.html) before publication. The registries are to be approved by the guidelines of the International Committee of Medical Journal Editors (ICMJE). Authors should include the name of the trial register and their clinical trial registration number at the end of their abstract. Deklaration von Helsinki / Declaration of Helsinki Alle zur Veröffentlichung eingereichten Manuskripte, die Ergebnisse von Studien an Proband*innen oder Patient*innen präsentieren, müssen gemäß den Autorenrichtlinien für Originalarbeiten der Deklaration von Helsinki entsprechen. All Manuscripts submitted for publication presenting results from studies on probands or patients must comply with the Declaration of Helsinki according to the author guidelines for original papers.
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