肩关节软骨缺损:肩关节微骨折后的长期预后。

IF 0.5 Q4 ORTHOPEDICS
Sophia M Hünnebeck, Petra Magosch, Peter Habermeyer, Markus Loew, Sven Lichtenberg
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引用次数: 14

摘要

越来越多的年轻患者被诊断为软骨病变。为了延缓早期骨关节炎的进展和需要全关节置换术,微创手术技术是重要的。材料和方法:回顾性纳入32例肩部微骨折患者,其中5例在平均47个月后接受肩关节置换术。在这些患者中,23人完成了手臂、肩膀和手的残疾(DASH)和Constant-Murley评分,此外还有一份额外的主观问卷。然后对患者进行临床检查并接受手术肩部的x线分析。另外4名患者的数据通过电话访谈获得。结果:平均随访105个月。在纳入的患者中,13/27的患者报告无疼痛,12/27的患者报告中度疼痛。在这12人中,6/27只在晚上疼痛,3/27只在休息时疼痛。对于手术结果,19/27的患者满意或非常满意。内旋有统计学意义上的显著增加,但术前和术后的活动范围没有进一步的差异。术前无任何骨关节炎症状的患者表现出统计学上显著的更好的预后。与术后患者相比,术前骨关节病的影像学征象有统计学意义的增加。双相病变患者的主观肩值(SSV)结果在统计学上明显较差。结论:尽管微骨折不能阻止影像学进展,但对于尚未接受关节置换术治疗的年轻患者,盂肱关节微骨折可能值得考虑作为治疗方案的一部分。
本文章由计算机程序翻译,如有差异,请以英文原文为准。

Chondral defects of the glenohumeral joint: Long-term outcome after microfracturing of the shoulder.

Chondral defects of the glenohumeral joint: Long-term outcome after microfracturing of the shoulder.

Chondral defects of the glenohumeral joint: Long-term outcome after microfracturing of the shoulder.

Chondral defects of the glenohumeral joint: Long-term outcome after microfracturing of the shoulder.

Introduction: An increasing number of young patients are diagnosed with chondral lesions. Minimally invasive surgical techniques are important in order to delay progression of the early stages of osteoarthritis and the need for total joint replacement.

Materials and methods: Patients (n = 32) who had received microfracturing of the shoulder were retrospectively enrolled, of whom 5 had received shoulder replacements after a mean time of 47 months. Of these patients, 23 completed the Disabilities of the Arm, Shoulder and Hand (DASH) and Constant-Murley Scores in addition to an additional subjective questionnaire. Patients were then clinically examined and received x‑ray analysis of the operated shoulder. Data from an additional 4 patients were acquired by telephone interview.

Results: Mean follow-up was 105 months. Of the included patients, 13/27 patients reported no pain, 12/27 patients moderate pain. Of these 12, 6/27 reported pain only at night and 3/27 only during rest. Concerning the outcome of surgery, 19/27 patients were "satisfied" or "very satisfied". There was a statistically significant increase in internal rotation, but no further differences in the range of motion pre- and postoperatively. Patients without any signs of osteoarthritis before surgery showed statistically significantly better outcomes. There was a statistically significant increase in radiological signs of osteoarthrosis in pre- versus postoperative patients. Patients with bipolar lesions showed statistically significantly poorer Subjective Shoulder Value (SSV) results.

Conclusion: Even though microfracturing does not prevent radiographic progression, microfracture of the glenohumeral joint might be worth considering as part of a treatment regimen for younger patients who may not yet be treated with arthroplasty.

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来源期刊
CiteScore
0.80
自引率
0.00%
发文量
38
期刊介绍: Zielsetzung der Zeitschrift Die Zeitschrift Obere Extremität widmet sich der Versorgung von Verletzungen, Verletzungsfolgen und Erkrankungen im Bereich des Schulter- und des Ellenbogengelenks. Frei eingereichte Originalien präsentieren Forschungsergebnisse aktueller Studien im Bereich der Schulter- und Ellenbogenchirurgie und fördern den wissenschaftlichen Austausch. Vielversprechende Studien, die derzeit durchgeführt werden, sind ebenso willkommen, wie Langzeitstudien, die bewährte Verfahren auf den Prüfstand stellen. Fallberichte beleuchten seltene Indikationen und schildern ungewöhnliche Behandlungsverläufe. Umfassende Übersichtsarbeiten zu einem aktuellen Schwerpunktthema sind das Kernstück jeder Ausgabe. Im Mittelpunkt steht gesichertes Wissen mit hoher Relevanz für die tägliche Arbeit in der Schulter- und Ellenbogenchirurgie. Zusätzlich wird in speziellen Rubriken über innovative Behandlungsmaßnahmen, Probleme in der Begutachtung, berufspolitische Entwicklungen und Kongressaktivitäten berichtet. Als gemeinsames Kommunikations- und Weiterbildungsforum für alle Chirurg*innen und Orthopäd*innen mit entsprechender Spezialisierung ist die Zeitschrift Obere Extremität zukunftsorientiert und schließt eine wichtige Lücke im orthopädisch-unfallchirurgischen Informationsangebot. Aims & scope The journal Obere Extremität (Upper Extremity) is dedicated to the treatment of injuries, consequences of injuries and diseases in the area of the shoulder and elbow joint. Freely submitted originals present research results of current studies in the field of shoulder and elbow surgery and promote scientific exchange. Promising studies that are currently being carried out are welcome, as are long-term studies that put proven procedures to the test. Case reports illuminate rare indications and describe unusual courses of treatment. Comprehensive reviews on a current focus topic are the core of each issue. The focus is on secured knowledge with high relevance for the daily work in shoulder and elbow surgery. In addition, special sections report on innovative treatment measures, problems in assessment, professional policy developments and congress activities. As a joint communication and further education forum for all surgeons and orthopaedic surgeons with appropriate specialisation, the journal Obere Extremität is future-oriented and closes an important gap in the orthopaedic trauma surgery information offer. Begutachtung / Peer Review Alle Beiträge, die bei der Zeitschrift Obere Extremität eingereicht werden (einschließlich der eingeladenen Manuskripte) durchlaufen ein Doppelblind-Peer-Review-Verfahren, an dem mindestens zwei unabhängige Experten beteiligt sind.--- All manuscripts submitted to the journal Obere Extremität (including invited manuscripts) undergo a double-blind peer review process involving at least two independent experts. Ethische Richtlinien / Best Practice Guidelines and Publication Ethics Die Zeitschrift Obere Extremität folgt den Richtlinien des Komitees für Publikationsethik (COPE). Autoren wird empfohlen, klinische Studien, die sie zur Veröffentlichung in Betracht ziehen, vor der Veröffentlichung in kostenlosen, öffentlichen Registern für klinische Studien (z.B. www.clinicaltrials.gov, http://clinicaltrials.ifpma.org, http://isrctn.org, www.germanctr.de/online-Register_de.html) zu registrieren. Die Register sind nach den Richtlinien des International Committee of Medical Journal Editors (ICMJE) zu genehmigen. Die Autor*innen sollten am Ende ihres Abstracts den Namen des Studienregisters und ihre Registriernummer für klinische Studien angeben. The journal Obere Extremität (Upper Extremity) follows the Committee of Publications Ethics (COPE) - Guidelines. Authors are recommended to register clinical trials they consider for publication in free, public clinical trial registries (e.g., www.clinicaltrials.gov, http://clinicaltrials.ifpma.org, http://isrctn.org, www.germanctr.de/online-Register_de.html) before publication. The registries are to be approved by the guidelines of the International Committee of Medical Journal Editors (ICMJE). Authors should include the name of the trial register and their clinical trial registration number at the end of their abstract. Deklaration von Helsinki / Declaration of Helsinki Alle zur Veröffentlichung eingereichten Manuskripte, die Ergebnisse von Studien an Proband*innen oder Patient*innen präsentieren, müssen gemäß den Autorenrichtlinien für Originalarbeiten der Deklaration von Helsinki entsprechen. All Manuscripts submitted for publication presenting results from studies on probands or patients must comply with the Declaration of Helsinki according to the author guidelines for original papers.
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