The Role of Lasers in the Treatment of Nevocellular Nevi

R. Kaufmann
{"title":"The Role of Lasers in the Treatment of Nevocellular Nevi","authors":"R. Kaufmann","doi":"10.1016/S0938-765X(00)80018-8","DOIUrl":null,"url":null,"abstract":"<div><p>The possibilities offered by modern laser technology have dramatically changed our approach in the treatment of pigmented cutaneous lesions. However, despite of the technical possibilities provided today, a still controversial issue remains the area of laser therapy in nevomelanocytic nevi. Meanwhile, superficial ablation of larger congenital nevi early in infancy has become accepted as an alternative or complement to dermabrasion. Moreover, selective photothermolysis of pigment cells in dermal melanocytosis (N.Ota, N.Ito) by the use of short-pulse red and infrared lasers can be regarded as a treatment of choice. In contrast, aquired nevomelanocytic nevi should be treated with caution and only in selected cases, where atypical variants or any doubts about dignity can be clearly ruled out.</p></div><div><p>Die Möglichkeiten der modernen Lasertechnologie haben unsere therapeutische Vorgehensweise bei Pigmentläsionen der Haut entscheidend verändert. Trotz aller technischer Ansatzpunkte bleibt aber auch heute eine Kontroverse um die Laserbehandlung melanozytärer Nävi bestehen. Dennoch hat sich inzwischen gezeigt, dass die Laserabtragung großflächiger kongenitaler Nävi im frühen Säuglingsalter als Alternative oder komplementär zur Dermabrasion erfolgreich eingesetzt werden kann. Auch tiefgelegene pigmentierte Zellen bei dermalen Melanozytosen (N. Ota, N. Ito) stellen inzwischen eine Standardindikation für die Behandlung mit gütegeschalteten roten und infraroten Lasersystemen dar. Im Gegensatz zu diesen Nävustypen muß die Indikation bei erworbenen Nävuszellnävi zurückhaltend gestellt werden, und eine Laserbehandlung ist allenfalls dann in Betracht zu ziehen, wenn keine Zeichen für atypische Varianten oder Zweifel hinsichtlich der Dignität bestehen.</p></div>","PeriodicalId":100866,"journal":{"name":"Laser-Medizin: eine interdisziplin?re Zeitschrift ; Praxis, Klinik, Forschung","volume":"15 4","pages":"Pages 168-173"},"PeriodicalIF":0.0000,"publicationDate":"2000-11-01","publicationTypes":"Journal Article","fieldsOfStudy":null,"isOpenAccess":false,"openAccessPdf":"https://sci-hub-pdf.com/10.1016/S0938-765X(00)80018-8","citationCount":"1","resultStr":null,"platform":"Semanticscholar","paperid":null,"PeriodicalName":"Laser-Medizin: eine interdisziplin?re Zeitschrift ; Praxis, Klinik, Forschung","FirstCategoryId":"1085","ListUrlMain":"https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0938765X00800188","RegionNum":0,"RegionCategory":null,"ArticlePicture":[],"TitleCN":null,"AbstractTextCN":null,"PMCID":null,"EPubDate":"","PubModel":"","JCR":"","JCRName":"","Score":null,"Total":0}
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Abstract

The possibilities offered by modern laser technology have dramatically changed our approach in the treatment of pigmented cutaneous lesions. However, despite of the technical possibilities provided today, a still controversial issue remains the area of laser therapy in nevomelanocytic nevi. Meanwhile, superficial ablation of larger congenital nevi early in infancy has become accepted as an alternative or complement to dermabrasion. Moreover, selective photothermolysis of pigment cells in dermal melanocytosis (N.Ota, N.Ito) by the use of short-pulse red and infrared lasers can be regarded as a treatment of choice. In contrast, aquired nevomelanocytic nevi should be treated with caution and only in selected cases, where atypical variants or any doubts about dignity can be clearly ruled out.

Die Möglichkeiten der modernen Lasertechnologie haben unsere therapeutische Vorgehensweise bei Pigmentläsionen der Haut entscheidend verändert. Trotz aller technischer Ansatzpunkte bleibt aber auch heute eine Kontroverse um die Laserbehandlung melanozytärer Nävi bestehen. Dennoch hat sich inzwischen gezeigt, dass die Laserabtragung großflächiger kongenitaler Nävi im frühen Säuglingsalter als Alternative oder komplementär zur Dermabrasion erfolgreich eingesetzt werden kann. Auch tiefgelegene pigmentierte Zellen bei dermalen Melanozytosen (N. Ota, N. Ito) stellen inzwischen eine Standardindikation für die Behandlung mit gütegeschalteten roten und infraroten Lasersystemen dar. Im Gegensatz zu diesen Nävustypen muß die Indikation bei erworbenen Nävuszellnävi zurückhaltend gestellt werden, und eine Laserbehandlung ist allenfalls dann in Betracht zu ziehen, wenn keine Zeichen für atypische Varianten oder Zweifel hinsichtlich der Dignität bestehen.

激光在治疗无细胞痣中的作用
现代激光技术提供的可能性极大地改变了我们治疗色素性皮肤病变的方法。然而,尽管今天提供了技术可能性,但激光治疗黑色素细胞痣的领域仍然是一个有争议的问题。同时,在婴儿早期对较大的先天性痣进行浅表切除已被接受为皮肤磨损的替代或补充。此外,通过使用短脉冲红色和红外激光对真皮黑色素细胞病(N.Ota,N.Ito)中的色素细胞进行选择性光热解可以被认为是一种选择的治疗方法。相反,获得性黑色素细胞痣应谨慎治疗,并且仅在选定的病例中治疗,在这些病例中,非典型变异或对尊严的任何怀疑都可以明确排除。现代激光技术的可能性极大地改变了我们对皮肤色素病变的治疗方法。尽管有各种技术方法,但激光治疗黑色素细胞痣仍然存在争议。然而,研究表明,婴儿早期大面积先天性痣的激光消融可以成功地作为皮肤磨除的替代或补充。真皮黑色素细胞增多症(N.Ota,N.Ito)中的深色素细胞也已成为使用质量切换的红色和红外激光系统治疗的标准适应症。与这些类型的痣相比,应保留获得性痣细胞痣的适应症,只有在没有非典型变异迹象或对其尊严有怀疑的情况下才应考虑激光治疗。
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