[Strategies for effective treatment of ANCA-associated vasculitides with fewer side effects].

Q4 Medicine
Nephrologe Pub Date : 2021-01-01 Epub Date: 2021-08-30 DOI:10.1007/s11560-021-00527-w
Ulf Schönermarck, Volker Vielhauer
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引用次数: 1

Abstract

The pathogenesis of anti-neutrophil cytoplasmic antibody (ANCA)-associated vasculitides is complex; however, a better understanding in recent years has enabled new therapeutic approaches. In recent years priority was given to the minimization of treatment-associated toxicity. For induction of remission of severe granulomatosis with polyangiitis (GPA) and microscopic polyangiitis (MPA), glucocorticoids are used as well as cyclophosphamide and rituximab. The current recommendations enable a more rapid tapering of steroid dose and advise caution in the use of plasmapheresis. Rituximab and azathioprine are available options for maintenance of remission. The choice of medication and duration of remission maintenance are oriented particularly to the risk of recurrence. The importance of low-dose steroids has not yet been finally clarified. New treatment approaches, such as the C5a receptor inhibitor avacopan could enable a minimized steroid treatment in the future. The treatment of eosinophilic granulomatosis with polyangiitis (EGPA) is less evidence-based and consists of glucocorticoids, immunosuppressive agents depending on the severity and increasingly more biologics, e.g. interleukin‑5 blockade. Supportive measures (e.g. vaccinations, infection prophylaxis, cardiovascular risk management) are increasing in importance. Future treatment strategies must take the individual risk (e.g. ANCA subtype, relapse risk) more into consideration for selection and duration of treatment.

Abstract Image

Abstract Image

[有效治疗与anca相关的血管粥样硬化并减少副作用的策略]。
抗中性粒细胞胞浆抗体(ANCA)相关血管增生的发病机制是复杂的;然而,近年来更好的理解使新的治疗方法成为可能。近年来,将治疗相关的毒性降到最低是优先考虑的问题。对于伴有多血管炎(GPA)和显微镜下多血管炎(MPA)的严重肉芽肿病的诱导缓解,糖皮质激素以及环磷酰胺和利妥昔单抗被使用。目前的建议是更迅速地减少类固醇剂量,并建议谨慎使用血浆置换。利妥昔单抗和硫唑嘌呤是维持缓解的可用选择。药物的选择和缓解维持的持续时间主要取决于复发的风险。低剂量类固醇的重要性尚未得到最终澄清。新的治疗方法,如C5a受体抑制剂avacopan,可以使未来的类固醇治疗最小化。嗜酸性肉芽肿病合并多血管炎(EGPA)的治疗缺乏循证证据,包括糖皮质激素、根据严重程度使用免疫抑制剂和越来越多的生物制剂,如白细胞介素- 5阻断剂。支持性措施(如接种疫苗、感染预防、心血管风险管理)的重要性日益增加。未来的治疗策略必须更多地考虑个体风险(如ANCA亚型、复发风险)来选择和治疗时间。
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来源期刊
Nephrologe
Nephrologe UROLOGY & NEPHROLOGY-
CiteScore
0.40
自引率
0.00%
发文量
25
期刊介绍: Zielsetzung der Zeitschrift Der Nephrologe bietet aktuelle und kompakte Fortbildung für alle nephrologisch tätigen Ärzt*innen in Klinik und Praxis. Inhaltlich werden sämtliche Bereiche der angewandten Nephrologie und Hypertensiologie praxisnah abgedeckt. Das Spektrum reicht von der Prävention, diagnostischen Vorgehensweisen und Komplikationsmanagement bis hin zu modernen Therapiestrategien. Umfassende Übersichtsarbeiten zu einem aktuellen Schwerpunktthema sind das Kernstück jeder Ausgabe. Im Mittelpunkt steht dabei gesichertes Wissen zu Diagnostik und Therapie mit hoher Relevanz für die tägliche Arbeit. Beiträge der Rubrik "CME Zertifizierte Fortbildung" bieten gesicherte Ergebnisse wissenschaftlicher Forschung und machen ärztliche Erfahrung für die tägliche Praxis nutzbar. Nach Lektüre der Beiträge können die Leser*innen ihr erworbenes Wissen überprüfen und online CME-Punkte erwerben. Die Rubrik orientiert sich an der Weiterbildungsordnung des Fachgebiets. Aims & Scope Der Nephrologe offers up-to-date information for all nephrologists working in practical and clinical environments and scientists who are particularly interested in issues of nephrology. The content covers all areas of applied nephrology and hypertensiology. The topics range from prevention to diagnostic approaches and management of complications to current therapy strategies. Comprehensive reviews on a specific topical issue provide evidenced based information on diagnostics and therapy. Review articles under the rubric ''Continuing Medical Education'' present verified results of scientific research and their integration into daily practice. Review All articles of Der Nephrologe are reviewed. Declaration of Helsinki All manuscripts submitted for publication presenting results from studies on probands or patients must comply with the Declaration of Helsinki.
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