History of antineutrophil cytoplasmic autoantibodies : Milestones in rheumatology.

IF 0.9 4区 医学 Q4 RHEUMATOLOGY
Kirsten de Groot, Elena Csernok, Diane van der Woude
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引用次数: 0

Abstract

Antineutrophil cytoplasmic antibody (ANCA)-associated vasculitides (AAV) are autoimmune inflammatory small-vessel disorders with potentially life-threatening organ manifestations. Recent disease definitions and classification criteria allow distinction between granulomatosis with polyangiitis (GPA), eosinophilic granulomatosis with polyangiitis (EGPA), and non-granulomatous microscopic polyangiitis (MPA). The discovery of ANCA-autoantibodies directed against proteolytic enzymes of neutrophil granules-has enabled earlier diagnosis of AAV and paved the way to stage-adapted treatments. ANCA testing initially relied on different immunofluorescence patterns, i.e., cytoplasmic ANCA (C-ANCA) vs. perinuclear ANCA (P-ANCA), in ethanol-fixed neutrophils. This is nowadays outperformed by well-standardized immunoassays against the ANCA target antigens proteinase 3 (PR3) and myeloperoxidase (MPO) for the diagnosis of small-vessel vasculitides. The discovery of ANCA has contributed substantially to unravelling the pathogenesis of AAV, which comprises neutrophil degranulation, NETosis with concurrently amplified ANCA antigen presentation, and intra- and transmural vascular inflammation involving the alternative complement system in susceptible individuals. There is a genetic disposition concerning certain HLA alleles and polymorphisms of the proteinase 3 gene. Furthermore, epigenetic modifications impact on disease activity and relapse. During follow-up, the ANCA titer is not a reliable mirror of disease activity; however, PR3-ANCA positivity is associated with a greater likelihood of relapse and a better treatment response to rituximab as compared to cyclophosphamide/azathioprine. Within the past 60 years, the discovery of ANCA has revolutionized the ability to diagnose, understand, classify, and treat AAV in a targeted manner.

抗中性粒细胞胞浆自身抗体的历史:风湿病学的里程碑。
抗中性粒细胞细胞质抗体(ANCA)相关血管炎(AAV)是具有潜在危及器官表现的自身免疫性炎症性小血管疾病。最近的疾病定义和分类标准允许区分肉芽肿合并多血管炎(GPA)、嗜酸性肉芽肿合并多血管炎(EGPA)和非肉芽肿性显微镜下的多血管炎(MPA)。针对中性粒细胞颗粒蛋白水解酶的anca自身抗体的发现使AAV的早期诊断成为可能,并为分期治疗铺平了道路。ANCA检测最初依赖于不同的免疫荧光模式,即在乙醇固定的中性粒细胞中,细胞质ANCA (C-ANCA)和核周ANCA (P-ANCA)。目前,针对ANCA靶抗原蛋白酶3 (PR3)和髓过氧化物酶(MPO)的标准化免疫测定在诊断小血管血管性疾病方面优于此。ANCA的发现极大地揭示了AAV的发病机制,其中包括中性粒细胞脱粒、NETosis同时扩增ANCA抗原呈递,以及易感个体中涉及替代补体系统的壁内和壁间血管炎症。某些HLA等位基因和蛋白酶3基因的多态性具有遗传倾向。此外,表观遗传修饰影响疾病活动和复发。在随访期间,ANCA滴度不是疾病活动的可靠反映;然而,与环磷酰胺/硫唑嘌呤相比,PR3-ANCA阳性与更大的复发可能性和更好的利妥昔单抗治疗反应相关。在过去的60年里,ANCA的发现彻底改变了诊断、理解、分类和有针对性地治疗AAV的能力。
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来源期刊
Zeitschrift fur Rheumatologie
Zeitschrift fur Rheumatologie 医学-风湿病学
CiteScore
2.20
自引率
20.00%
发文量
150
审稿时长
6-12 weeks
期刊介绍: Die Zeitschrift für Rheumatologie ist ein international angesehenes Publikationsorgan und dient der Fortbildung von niedergelassenen und in der Klinik tätigen Rheumatologen. Die Zeitschrift widmet sich allen Aspekten der klinischen Rheumatologie, der Therapie rheumatischer Erkrankungen sowie der rheumatologischen Grundlagenforschung. Umfassende Übersichtsarbeiten zu einem aktuellen Schwerpunktthema sind das Kernstück jeder Ausgabe. Im Mittelpunkt steht dabei gesichertes Wissen zu Diagnostik und Therapie mit hoher Relevanz für die tägliche Arbeit – der Leser erhält konkrete Handlungsempfehlungen. Frei eingereichte Originalien ermöglichen die Präsentation wichtiger klinischer Studien und dienen dem wissenschaftlichen Austausch.
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