[Short history of the DC-Catheter-Ablation].

Q4 Medicine
Helmut U Klein, Hans-Joachim Trappe, Günter Frank
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引用次数: 0

Abstract

Direct current (DC) catheter ablation in 5 patients aiming to interrupt rapid atrioventricular (AV) conduction with atrial fibrillation and subsequent pacemaker implantation was first published by M. M. Scheinman et al. (San Francisco, CA, USA) in 1982. In Germany, L. Seipel, G. Breithardt, and M. Borggrefe reported their first experience with DC catheter ablation in 1984, followed by the group in Bonn (M. Manz and B. Lüderitz) in 1985. The first international DC catheter ablation registry, which also included four German centers, reported DC catheter ablation results of 127 patients in 24 centers in 1984. Complete AV block was achieved in 71% patients. In 1992, the Hannover group (H‑J. Trappe, H. Klein and J. Huang) reported results of DC catheter ablation of AV conduction performed between 1983 and 1990 in 100 patients (86% with rapid atrial fibrillation, 14% with AV-node reentry tachycardias). The first successful DC catheter ablation in a patient with Wolff-Parkinson-White (WPW) syndrome was reported in 1985 by F. Morady et al. (San Francisco, CA, USA). In 1987, M. Borggrefe et al. were the first to report a switch from DC catheter ablation to a high-frequency (HF) catheter ablation procedure in a patient with WPW syndrome. The use of DC catheter ablation to treat ventricular tachycardia (VT) was described by G. O. Hartzler (Kansas City, MO, USA) in 3 patients in 1983. M. Borggrefe et al. (1989) reported on 24 patients who underwent DC catheter ablation for VT. Of those, 17 patients did not have VT recurrence within the following 14 months. In 1994, the Hannover group (H-J Trappe, H. Klein) published their 5‑year long-term results of DC catheter ablation of VT in 51 patients. VT recurrence occurred in 57% patients and overall mortality was also high (16%). A comparison of DC catheter ablation with HF catheter ablation for recurrent VT was reported in 1994 by G. Gonska et al. (Göttingen, Germany). After 2 years follow-up, success rates were not found to be significantly different.

[直流导管消融术简史]。
M. M. Scheinman 等人(美国加利福尼亚州旧金山)于 1982 年首次发表了对 5 名患者进行直流(DC)导管消融术的文章,旨在阻断伴有心房颤动的快速房室(AV)传导,并随后植入起搏器。在德国,L. Seipel、G. Breithardt 和 M. Borggrefe 于 1984 年首次报告了直流导管消融术的经验,波恩的研究小组(M. Manz 和 B. Lüderitz)随后于 1985 年报告了这一经验。第一个国际直流导管消融注册中心也包括四个德国中心,该中心报告了 1984 年 24 个中心 127 名患者的直流导管消融结果。71%的患者获得了完全的房室传导阻滞。1992 年,汉诺威小组(H-J-Trappe、H-Klein 和 J-Huang)报告了 1983 年至 1990 年期间对 100 名患者(86% 患有快速心房颤动,14% 患有房室结再入性心动过速)进行直流导管消融治疗房室传导的结果。1985 年,F. Morady 等人(美国加利福尼亚州旧金山)报道了首次在 Wolff-Parkinson-White(WPW)综合征患者中成功进行直流导管消融术。1987 年,M. Borggrefe 等人首次报道了 WPW 综合征患者从直流导管消融术转为高频(HF)导管消融术。1983 年,G. O. Hartzler(美国密苏里州堪萨斯城)对 3 名患者进行了直流导管消融治疗室性心动过速(VT)的描述。M. Borggrefe 等人(1989 年)报告了 24 名接受直流导管消融术治疗 VT 的患者。其中,17 名患者在随后的 14 个月内未再发生 VT 复发。1994 年,汉诺威小组(H-J-Trappe、H-Klein)发表了他们对 51 名 VT 患者进行直流导管消融术的 5 年长期结果。57% 的患者出现了 VT 复发,总死亡率也很高(16%)。1994 年,G. Gonska 等人(德国哥廷根)报告了直流导管消融与高频导管消融治疗复发性 VT 的比较。经过两年的随访,发现成功率并无明显差异。
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来源期刊
Herzschrittmachertherapie und Elektrophysiologie
Herzschrittmachertherapie und Elektrophysiologie Medicine-Cardiology and Cardiovascular Medicine
CiteScore
1.10
自引率
0.00%
发文量
76
期刊介绍: Mit wissenschaftlichen Original- und Übersichtsarbeiten, Berichten über moderne Operationstechniken und experimentelle Methoden ist die Zeitschrift Herzschrittmachertherapie + Elektrophysiologie ein Diskussionsforum für Themen wie: - Zelluläre Elektrophysiologie - Theoretische Elektrophysiologie - Klinische Elektrophysiologie - Angewandte Herzschrittmachertherapie - Bradykarde und tachykarde Herzrhythmusstörungen - Plötzlicher Herztod und Risikostratifikation - Elektrokardiographie - Elektromedizinische Technologie - Experimentelle und klinische Pharmakologie - Herzchirurgie bei Herzrhythmusstörungen Mitteilungen der Arbeitsgruppen Herzschrittmacher und Arrhythmie der Deutschen Gesellschaft für Kardiologie - Herz und Kreislaufforschung e.V. (DGK) sowie Stellungnahmen und praktische Hinweise runden das breite Spektrum dieser Zeitschrift ab. Interessensgebiete: Kardiologie, Herzschrittmachertherapie, Herzschrittmachertechnologie, klinische Elektrophysiologie
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