个体化顺势疗法治疗寻常型银屑病:双盲、随机、安慰剂对照试验

IF 1.1 4区 医学 Q3 INTEGRATIVE & COMPLEMENTARY MEDICINE
Dharshna Balamurugan, Chintamani Nayak, Abhijit Chattopadhyay, Avaranjika Karuppusamy, Maria Malathi Ambrose, Ashwani Kumar, Navin Kumar Singh, Munmun Koley, Subhranil Saha
{"title":"个体化顺势疗法治疗寻常型银屑病:双盲、随机、安慰剂对照试验","authors":"Dharshna Balamurugan,&nbsp;Chintamani Nayak,&nbsp;Abhijit Chattopadhyay,&nbsp;Avaranjika Karuppusamy,&nbsp;Maria Malathi Ambrose,&nbsp;Ashwani Kumar,&nbsp;Navin Kumar Singh,&nbsp;Munmun Koley,&nbsp;Subhranil Saha","doi":"10.1159/000530180","DOIUrl":null,"url":null,"abstract":"<p><strong>Introduction: </strong>Psoriasis is a chronic inflammatory skin disorder, affecting the trunk and extensor surfaces of the limbs and scalp predominantly. Worldwide prevalence ranges between 0.1 and 11.4%, and in India between 0.4 and 2.8%; this creates a serious health burden. Psoriasis remains a frequently encountered condition in homeopathy practice, but there is a dearth of conclusive efficacy data supporting its use.</p><p><strong>Methods: </strong>This 6-month, double-blind, randomized trial was conducted on 51 patients suffering from psoriasis at the National Institute of Homoeopathy, India. Patients were randomized to receive either individualized homeopathic medicines (IHMs; n = 25) in LM potencies or identical-looking placebos (n = 26). Psoriasis area and severity index (PASI; primary), psoriasis disability index (PDI), and dermatological life quality index (DLQI; secondary) were measured at baseline and every 2 months, up to 6 months. The intention-to-treat sample was analyzed using a two-way repeated measure analysis of variance.</p><p><strong>Results: </strong>Although intragroup changes were significant in both groups in the outcome measures, improvements were significantly higher in the IHMs group than in placebos in PASI scores after 6 months of intervention (F1, 49 = 10.448, p = 0.002). DLQI daily activity subscale scores also yielded similar significant results favoring IHMs against placebos after 6 months (F1, 49 = 5.480, p = 0.023). Improvement in PDI total (F1, 49 = 0.063, p = 0.803), DLQI total (F1, 49 = 1.371, p = 0.247), and all remaining subscales were higher in the IHMs group than placebos after 6 months, but nonsignificant statistically. Calcarea carbonica, Mercurius solubilis, Arsenicum album, and Petroleum were the most frequently prescribed medicines.</p><p><strong>Conclusions: </strong>IHMs exhibited better results than placebos in the treatment of psoriasis. Further research is warranted.</p><p><p><title>Einleitung</title>Psoriasis ist eine chronisch entzündliche Hauterkrankung, die vor allem den Körperstamm und die Streckseiten der Extremitäten sowie die Kopfhaut betrifft. Die weltweite Prävalenz liegt zwischen 0,1 und 11,4% und in Indien zwischen 0,4 und 2,8%, was sie zu einer erheblichen Belastung für das Gesundheitssystem macht. In der homöopathischen Praxis ist die Psoriasis nach wie vor häufig anzutreffen, doch mangelt es an schlüssigen Wirksamkeitsdaten, die deren Anwendung stützen.<title>Methoden</title>Diese sechsmonatige, doppelblinde, randomisierte Studie wurde mit 51 Psoriasis-Patienten am National Institute of Homoeopathy in Indien durchgeführt. Die Patienten erhielten randomisiert entweder individualisierte homöopathische Arzneimittel (individualized homeopathic medicines, IHMs; <italic>n</italic> = 25) in LM-Potenzen oder identisch aussehende Placebos (<italic>n</italic> = 26). Der Psoriasis Area and Severity Index (PASI; primär), der Psoriasis Disability Index (PDI) und der Dermatological Life Quality Index (DLQI; sekundär) wurden bei Baseline und anschließend alle zwei Monate für bis zu sechs Monate gemessen. Die Analyse der Intention-to-Treat-Stichprobe erfolgte mittels zweifaktorieller Varianzanalyse mit wiederholten Messungen.<title>Ergebnisse</title>Zwar waren in beiden Gruppen die gruppeninternen Veränderungen bei den Zielkriterien signifikant, doch fielen die Verbesserungen der PASI-Werte nach der sechsmonatigen Intervention in der IHM-Gruppe signifikant höher aus als in der Placebogruppe (<italic>F</italic>1, 49 = 10,448, <italic>p</italic> = 0,002), und die Werte der DLQI-Subskala für die tägliche Aktivität zeigten nach 6 Monaten ähnliche signifikante Ergebnisse zugunsten der IHMs gegenüber Placebo (<italic>F</italic>1, 49 = 5,480, <italic>p</italic> = 0,023). 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The intention-to-treat sample was analyzed using a two-way repeated measure analysis of variance.</p><p><strong>Results: </strong>Although intragroup changes were significant in both groups in the outcome measures, improvements were significantly higher in the IHMs group than in placebos in PASI scores after 6 months of intervention (F1, 49 = 10.448, p = 0.002). DLQI daily activity subscale scores also yielded similar significant results favoring IHMs against placebos after 6 months (F1, 49 = 5.480, p = 0.023). Improvement in PDI total (F1, 49 = 0.063, p = 0.803), DLQI total (F1, 49 = 1.371, p = 0.247), and all remaining subscales were higher in the IHMs group than placebos after 6 months, but nonsignificant statistically. Calcarea carbonica, Mercurius solubilis, Arsenicum album, and Petroleum were the most frequently prescribed medicines.</p><p><strong>Conclusions: </strong>IHMs exhibited better results than placebos in the treatment of psoriasis. 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Der Psoriasis Area and Severity Index (PASI; primär), der Psoriasis Disability Index (PDI) und der Dermatological Life Quality Index (DLQI; sekundär) wurden bei Baseline und anschließend alle zwei Monate für bis zu sechs Monate gemessen. Die Analyse der Intention-to-Treat-Stichprobe erfolgte mittels zweifaktorieller Varianzanalyse mit wiederholten Messungen.<title>Ergebnisse</title>Zwar waren in beiden Gruppen die gruppeninternen Veränderungen bei den Zielkriterien signifikant, doch fielen die Verbesserungen der PASI-Werte nach der sechsmonatigen Intervention in der IHM-Gruppe signifikant höher aus als in der Placebogruppe (<italic>F</italic>1, 49 = 10,448, <italic>p</italic> = 0,002), und die Werte der DLQI-Subskala für die tägliche Aktivität zeigten nach 6 Monaten ähnliche signifikante Ergebnisse zugunsten der IHMs gegenüber Placebo (<italic>F</italic>1, 49 = 5,480, <italic>p</italic> = 0,023). Die Verbesserungen beim PDI-Gesamt-Score (<italic>F</italic>1, 49 = 0,063, <italic>p</italic> = 0,803), beim DLQI-Gesamt-Score (<italic>F</italic>1, 49 = 1,371, <italic>p</italic> = 0,247) und bei den anderen Subskalen waren nach 6 Monaten in der IHM-Gruppe höher als in der Placebo-Gruppe, erreichten jedoch keine statistische Signifikanz. <italic>Calcarea carbonica</italic>, <italic>Mercurius solubilis</italic>, <italic>Arsenicum album</italic> und <italic>Petroleum</italic> waren die am häufigsten verordneten Arzneimittel.<title>Schlussfolgerungen</title>Die IHMs zeigten in der Behandlung der Psoriasis bessere Ergebnisse als Placebo. 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摘要

简介:银屑病是一种慢性炎症性皮肤病,主要影响四肢的干、伸肌表面和头皮。全球流行率在0.1%至11.4%之间,印度在0.4%至2.8%之间;这造成了严重的健康负担。牛皮癣仍然是顺势疗法实践中经常遇到的疾病,但缺乏确凿的疗效数据支持其使用。方法:这项为期6个月的双盲随机试验在印度国家顺势疗法研究所对51名牛皮癣患者进行了研究。患者随机接受个体化顺势疗法药物(IHMs);n = 25)或相同外观的安慰剂(n = 26)。银屑病面积及严重指数(PASI);原发性)、牛皮癣残疾指数(PDI)、皮肤病生活质量指数(DLQI;在基线和每2个月测量一次,直至6个月。意向治疗样本采用双向重复测量方差分析。结果:虽然两组的预后指标在组内均有显著变化,但干预6个月后,IHMs组PASI评分的改善明显高于安慰剂组(F1, 49 = 10.448, p = 0.002)。DLQI日常活动分量表评分也在6个月后得出了类似的显著结果,即IHMs组优于安慰剂组(F1, 49 = 5.480, p = 0.023)。6个月后,IHMs组PDI总分(F1, 49 = 0.063, p = 0.803)、DLQI总分(F1, 49 = 1.371, p = 0.247)及其余所有亚量表的改善均高于安慰剂组,但统计学上无显著差异。碳酸钙、可溶性汞、砷和石油是最常用的处方药。结论:IHMs治疗银屑病的效果优于安慰剂。进一步的研究是有必要的。EinleitungPsoriasis这chronisch entzundliche Hauterkrankung,死伏尔allem Korperstamm和Streckseiten der Extremitaten和港口死Kopfhaut betrifft。Die weltweite Prävalenz liegt zwischen 0,1和11.4%,inen zwischen 0,4和2.8%,是sie zu einer erheblichen Belastung f r das Gesundheitssystem macht。在der homöopathischen Praxis ist die Psoriasis nach wie vor häufig anzutreffen, doch manger和schlsigen Wirksamkeitsdaten, die deren Anwendung st tzen。方法在印度顺势疗法国家研究所进行的51例银屑病患者的双盲、随机对照研究。Die Patienten erhielten randomisiert entweder individualisierte homöopathische个体化顺势疗法药物;n = 25),在LM-Potenzen odender identischausseende安慰剂(n = 26)。银屑病面积及严重指数(PASI);primär)、牛皮癣残疾指数(PDI)和皮肤病生活质量指数(DLQI);sekundär) wurden bei Baseline und anschließend alle zwei Monate f r bis zu sechs Monate gemessen。模具分析与意向处理-深度探针的融合。Ergebnisse zgunsten der IHMs gegen在对照组中显著(F1, 49 = 10,448, p = 0,002),在对照组中显著(F1, 49 = 5,480, p = 0,023),在对照组中显著(F1, 49 = 10,448, p = 0,002),在对照组中显著(F1, 49 = 5,480, p = 0,023)。Die Verbesserungen beim PDI-Gesamt-Score (F1, 49 = 0,063, p = 0,803), beim DLQI-Gesamt-Score (F1, 49 = 1,371, p = 0,247)和bei den anderen Subskalen waren (6 Monaten)在ihm -组和安慰剂-组,erreichten jedoch keine有统计学意义。石炭酸钙、可溶性汞、砷、石油等矿物学研究进展häufigsten。银屑病患者与安慰剂的相关性研究。Weitere Untersuchungen和erforderlich。
本文章由计算机程序翻译,如有差异,请以英文原文为准。
Individualized Homeopathic Medicines in the Treatment of Psoriasis Vulgaris: Double-Blind, Randomized, Placebo-Controlled Trial.

Introduction: Psoriasis is a chronic inflammatory skin disorder, affecting the trunk and extensor surfaces of the limbs and scalp predominantly. Worldwide prevalence ranges between 0.1 and 11.4%, and in India between 0.4 and 2.8%; this creates a serious health burden. Psoriasis remains a frequently encountered condition in homeopathy practice, but there is a dearth of conclusive efficacy data supporting its use.

Methods: This 6-month, double-blind, randomized trial was conducted on 51 patients suffering from psoriasis at the National Institute of Homoeopathy, India. Patients were randomized to receive either individualized homeopathic medicines (IHMs; n = 25) in LM potencies or identical-looking placebos (n = 26). Psoriasis area and severity index (PASI; primary), psoriasis disability index (PDI), and dermatological life quality index (DLQI; secondary) were measured at baseline and every 2 months, up to 6 months. The intention-to-treat sample was analyzed using a two-way repeated measure analysis of variance.

Results: Although intragroup changes were significant in both groups in the outcome measures, improvements were significantly higher in the IHMs group than in placebos in PASI scores after 6 months of intervention (F1, 49 = 10.448, p = 0.002). DLQI daily activity subscale scores also yielded similar significant results favoring IHMs against placebos after 6 months (F1, 49 = 5.480, p = 0.023). Improvement in PDI total (F1, 49 = 0.063, p = 0.803), DLQI total (F1, 49 = 1.371, p = 0.247), and all remaining subscales were higher in the IHMs group than placebos after 6 months, but nonsignificant statistically. Calcarea carbonica, Mercurius solubilis, Arsenicum album, and Petroleum were the most frequently prescribed medicines.

Conclusions: IHMs exhibited better results than placebos in the treatment of psoriasis. Further research is warranted.

EinleitungPsoriasis ist eine chronisch entzündliche Hauterkrankung, die vor allem den Körperstamm und die Streckseiten der Extremitäten sowie die Kopfhaut betrifft. Die weltweite Prävalenz liegt zwischen 0,1 und 11,4% und in Indien zwischen 0,4 und 2,8%, was sie zu einer erheblichen Belastung für das Gesundheitssystem macht. In der homöopathischen Praxis ist die Psoriasis nach wie vor häufig anzutreffen, doch mangelt es an schlüssigen Wirksamkeitsdaten, die deren Anwendung stützen.MethodenDiese sechsmonatige, doppelblinde, randomisierte Studie wurde mit 51 Psoriasis-Patienten am National Institute of Homoeopathy in Indien durchgeführt. Die Patienten erhielten randomisiert entweder individualisierte homöopathische Arzneimittel (individualized homeopathic medicines, IHMs; n = 25) in LM-Potenzen oder identisch aussehende Placebos (n = 26). Der Psoriasis Area and Severity Index (PASI; primär), der Psoriasis Disability Index (PDI) und der Dermatological Life Quality Index (DLQI; sekundär) wurden bei Baseline und anschließend alle zwei Monate für bis zu sechs Monate gemessen. Die Analyse der Intention-to-Treat-Stichprobe erfolgte mittels zweifaktorieller Varianzanalyse mit wiederholten Messungen.ErgebnisseZwar waren in beiden Gruppen die gruppeninternen Veränderungen bei den Zielkriterien signifikant, doch fielen die Verbesserungen der PASI-Werte nach der sechsmonatigen Intervention in der IHM-Gruppe signifikant höher aus als in der Placebogruppe (F1, 49 = 10,448, p = 0,002), und die Werte der DLQI-Subskala für die tägliche Aktivität zeigten nach 6 Monaten ähnliche signifikante Ergebnisse zugunsten der IHMs gegenüber Placebo (F1, 49 = 5,480, p = 0,023). Die Verbesserungen beim PDI-Gesamt-Score (F1, 49 = 0,063, p = 0,803), beim DLQI-Gesamt-Score (F1, 49 = 1,371, p = 0,247) und bei den anderen Subskalen waren nach 6 Monaten in der IHM-Gruppe höher als in der Placebo-Gruppe, erreichten jedoch keine statistische Signifikanz. Calcarea carbonica, Mercurius solubilis, Arsenicum album und Petroleum waren die am häufigsten verordneten Arzneimittel.SchlussfolgerungenDie IHMs zeigten in der Behandlung der Psoriasis bessere Ergebnisse als Placebo. Weitere Untersuchungen sind erforderlich.

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来源期刊
Complementary Medicine Research
Complementary Medicine Research Medicine-Complementary and Alternative Medicine
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期刊介绍: Aims and Scope ''Complementary Medicine Research'' is an international journal that aims to bridge the gap between conventional medicine and complementary/alternative medicine (CAM) on a sound scientific basis, promoting their mutual integration. Accordingly, experts of both conventional medicine and CAM medicine cooperate on the journal‘s editorial board, which accepts papers only after a rigorous peer-review process in order to maintain a high standard of scientific quality. Spectrum of ''Complementary Medicine Research'': - Review and Original Articles, Case Reports and Essays regarding complementary practice and methods - Journal Club: Analysis and discussion of internationally published articles in complementary medicine - Editorials of leading experts in complementary medicine - Questions of complementary patient-centered care - Education in complementary medicine - Reports on important meetings and conferences - Society Bulletins of Schweizerische Medizinische Gesellschaft für Phytotherapie (SMGP) and Deutsche Gesellschaft für Naturheilkunde Bibliographic Details Complementary Medicine Research Journal Abbreviation: Complement Med Res ISSN: 2504-2092 (Print) e-ISSN: 2504-2106 (Online) DOI: 10.1159/issn.2504-2092 www.karger.com/CMR
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