Tendon Anatomy and Tendon Disorders of the Wrist.

IF 1.7 4区 医学 Q3 RADIOLOGY, NUCLEAR MEDICINE & MEDICAL IMAGING
Thomas Marth, Nadja A Grob, Jon A Jacobson, Nadja Zechmann, Roman Guggenberger, Anna L Falkowski
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Abstract

Wrist pain is common and can be attributed to tendon pathologies.This review aims to give a structured review of tendon anatomy, discuss anatomical pitfalls, and provide an overview of typical tendon pathologies of the wrist based on the current literature.Typical tendon pathologies of the wrist include de Quervain tenosynovitis, proximal and distal intersection syndrome, extensor and flexor pollicis longus tendon ruptures, and extensor carpi ulnaris subsheath injury. Typical pitfalls are multiple bundles of the abductor pollicis longus tendon or the centrally increased signal of the extensor carpi ulnaris tendon.Both ultrasound and MRI are appropriate modalities for assessing the tendons of the wrist. Knowledge of normal anatomy, variants, pathologies, as well as appropriate imaging is crucial to determine the diagnosis. · Multiple tendon bundles of the abductor pollicis longus are a common anatomical feature and should not be mistaken for tendon splitting.. · An anatomical pitfall resembles the frequently found centrally increased signal of the extensor carpi ulnaris tendon caused by fibrovascular tissue.. · In order to visualize the diagnosis of a proximal intersection syndrome, the MR scan field needs to include the area approximately 4 to 8 cm proximal to Lister's tubercle.. · The tendons of the thumb, i.e., extensor and flexor pollicis longus, are most commonly torn after distal radial fracture (EPL) and osseous hardware fixation (FPL).. · Marth T, Grob NA, Jacobson JA et al. Tendon Anatomy and Tendon Disorders of the Wrist. Rofo 2025; 197: 1148-1161.

腕部肌腱解剖与肌腱紊乱。
手腕疼痛是常见的,可归因于肌腱病变。这篇综述的目的是对肌腱解剖进行结构化的回顾,讨论解剖缺陷,并根据目前的文献提供腕部典型肌腱病理的概述。典型的腕部肌腱病变包括de Quervain腱鞘炎、近端和远端交叉综合征、拇长伸肌和屈肌肌腱断裂、尺侧腕伸肌鞘下损伤。典型的缺陷是多束拇长外展肌腱或尺侧腕伸肌腱中央信号增高。超声和MRI都是评估手腕肌腱的合适方法。了解正常解剖,变异,病理,以及适当的影像学是至关重要的,以确定诊断。拇长外展肌多束腱束是一种常见的解剖特征,不应被误认为是肌腱分裂。·解剖缺陷类似于由纤维血管组织引起的尺侧腕伸肌腱中枢性信号增高。·为了可视化近端交叉综合征的诊断,MR扫描场需要包括李斯特结节近端约4至8厘米的区域。·拇指肌腱,即拇长伸屈肌和拇长屈肌,最常在桡骨远端骨折(EPL)和骨内固定(FPL)后撕裂。·Marth T, Grob NA, Jacobson JA等。腕部肌腱解剖与肌腱紊乱。Rofo 2025;DOI 10.1055 / - 2499 - 5875。
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来源期刊
CiteScore
1.20
自引率
5.60%
发文量
340
期刊介绍: Die RöFo veröffentlicht Originalarbeiten, Übersichtsartikel und Fallberichte aus dem Bereich der Radiologie und den weiteren bildgebenden Verfahren in der Medizin. Es dürfen nur Arbeiten eingereicht werden, die noch nicht veröffentlicht sind und die auch nicht gleichzeitig einer anderen Zeitschrift zur Veröffentlichung angeboten wurden. Alle eingereichten Beiträge unterliegen einer sorgfältigen fachlichen Begutachtung. Gegründet 1896 – nur knapp 1 Jahr nach der Entdeckung der Röntgenstrahlen durch C.W. Röntgen – blickt die RöFo auf über 100 Jahre Erfahrung als wichtigstes Publikationsmedium in der deutschsprachigen Radiologie zurück. Sie ist damit die älteste radiologische Fachzeitschrift und schafft es erfolgreich, lange Kontinuität mit dem Anspruch an wissenschaftliches Publizieren auf internationalem Niveau zu verbinden. Durch ihren zentralen Platz im Verlagsprogramm stellte die RöFo die Basis für das heute umfassende und erfolgreiche Radiologie-Medienangebot im Georg Thieme Verlag. Besonders eng verbunden ist die RöFo mit der Geschichte der Röntgengesellschaften in Deutschland und Österreich. Sie ist offizielles Organ von DRG und ÖRG und die Mitglieder der Fachgesellschaften erhalten die Zeitschrift im Rahmen ihrer Mitgliedschaft. Mit ihrem wissenschaftlichen Kernteil und dem eigenen Mitteilungsteil der Fachgesellschaften bietet die RöFo Monat für Monat ein Forum für den Austausch von Inhalten und Botschaften der radiologischen Community im deutschsprachigen Raum.
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